Lintje Peet Offermanns

Koninklijke onderscheiding De heer P.M.M. Offermanns

7

De heer Offermanns is al bijna 50 jaar vrijwilliger. Hij is begonnen als bestuurslid van de vakbond VBZ/VBM, waarna hij in 1983 hoofdbestuurslid werd van deze vakbond. Hij gaf hier voorlichting over onder andere de arbeidsvoorwaarden aan het burgermarinepersoneel. Daarna werd hij secretaris van de vakbond CNV, afdeling Tour Noord-West, waar hij deelnam aan het cao-overleg voor de chauffeurs. Als voorzitter van de Vereniging De Vrije Vogels Midwoud was hij verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, het verenigingsterrein met 210 kampeerplaatsen en alle faciliteiten. Daarnaast was hij eindverantwoordelijk voor alle sportieve en culturele activiteiten. In 2007 werd hij voorzitter van de Bewonersvereniging Nieuwe Diep te Den Helder/Julianadorp. Hij beheerde ook het wijksteunpunt De Verbinding in Julianadorp, waar activiteiten en maaltijden worden aangeboden aan de buurtbewoners. Hij is eveneens nauw betrokken geweest als vrijwilliger bij Handicamp Outdoor Overijssel te Nijverdal. Hij organiseerde jaarlijkse meerdere reizen en vakanties voor mensen met een beperking en begeleidde deze ook. Van 2008 tot 2017 was hij vrijwilliger bij de Duchenne Heroes Week. Hij
Zorgde voor de catering tijdens de jaarlijkse fondsenwervingsweek in de vorm van een mountainbiketocht en verplaatste dagelijks het kamp naar de volgende camping. In 2013 werd hij vrijwilliger bij het ontmoetingscentrum Resto Samenzijn te Julianadorp. Hier fungeert hij als beheerder van en kok bij het restaurant. Hij organiseert daarnaast de activiteiten en zorgt voor de verhuur van de locatie. Sinds 2017 is hij lid en voorzitter van de Adviesraad Sociaal Domein te Den Helder. Met deze functie stopt hij nu.

Seringenlaan 50, 1783 EV Den Helder
Telefoon: 06 18818965