De Bewonersvereniging Nieuwediep bemiddelt niet in de toewijzing van de woningen

U dient zich daarvoor in verbinding stellen met de verhuurder Woontij. Dat kan via een mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Of kijk op de  website van Woontij

De Bewonersvereniging Nieuwediep is een onafhankelijke vertegenwoordiging voor de huurders van Stichting Woontij

De onafhankelijke Bewoners vereniging Nieuwediep probeert dat te bereiken door regelmatig overleg te voeren met Woontij, zo nodig door onderhandelen en het schriftelijk vastleggen van gemaakte afspraken. Op die manier ontstaat duidelijkheid voor de huurders en kan iedere individuele huurder hier ook een beroep op doen.
Samen sta je sterker, en dat geldt ook voor huurders. Het is belangrijk dat huurders zich verenigen in huurdersorganisaties of bewonerscommissies, omdat hun stem dan beter wordt gehoord en hun belangen beter worden behartigd in het overleg met de verhuurder en de gemeente. Hoe beter een huurdersorganisatie is georganiseerd en hoe beter de band en de communicatie is met haar achterban, des te meer krijgen huurdersorganisaties voor elkaar. Zoals een lagere huurverhoging, lagere servicekosten, beter onderhoud en betere dienstverlening. Jaarlijks kunnen de huurders de Algemene Ledenvergadering bijwonen om uw stem te laten horen.
Dit is vaak geen gemakkelijke klus. Daarom is een sterke en vooral zelfstandige huurdersvereniging in het belang van alle huurders, dus ook voor U! Bij juridische geschillen kan de huurdersvereniging terug vallen op de landelijke huurdersorganisatie De Woonbond waarbij wij zijn aangesloten.
Het bestuur van de bewonersvereniging behartigt de belangen van de ruim 500 leden. Meld u daarom voor slechts 1 euro per maand aan als lid.

Mevr J. van Beveren-Bernard

Dhr. A. Smit

Penningmeester/ webmaster

Dhr. R. Geurtsen

Algemeen bestuurslid

Dhr. C. Baijens

Doelstellingen van de vereniging

De vereniging stelt zich als doel om de belangen van haar leden te behartigen in het overleg met Stichting Woontij en de gemeente Den Helder

Iedereen die een woning huurt van de Stichting Woontij in Den Helder of Julianadorp kan lid worden. Om U op een juiste manier te kunnen vertegenwoordigen is het van belang dat wij weten wat er in Uw woonomgeving gebeurt. Daarom streven wij er naar dat in alle complexen van Stichting Woontij een complexvertegenwoordiger of een bewoners commissie actief is.

Relatie Woontij

Wij zijn geen onderdeel van Stichting Woontij. De rol van Woontij beperkt zich tot het verstrekken van de middelen en het incasseren van de contributie.

De vereniging is op 11 december 2007 bij notariële akte opgericht.

Klik op de oprichtingsakte of huishoudelijke reglementen om deze te lezen.

Complex vertegenwoordigers

De complexvertegenwoordiger of een bewoners commissie functioneren als de voelsprieten van het bestuur, want u weet het beste wat er in uw woon- en leefomgeving belangrijk is.U kunt maandelijks op vrijwillige basis deelnemen aan de klankbordgroep die samen met het bestuur op elke tweede vrijdag van de maand vergadert. ( jan- juni en sept -dec). Bij volledige aanwezigheid op de vergaderingen ontvangt u een vergoeding van €45 per kwartaal.
U staat er niet alleen voor, wij zullen u met raad en daad ondersteunen.

• Tjempaka

Dhr. P. Offermanns

Drooghe Bol 2049

P R I V A C Y R E G L E M E N T  BVN